مانگو چگونه برند شد؟
چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 12:08 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست امیر توانا | ( نظرات )

th مانگو چگونه برند شد؟

حتما شما هم نام تجاری (برند) Mango  را شنیده‌اید. مانگو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک زنانه است که حالا بیشتر از ۱۲۰۰فروشگاه در ۹۲ کشور دنیا دارد. این برند تجاری علاوه بر تهران، در شهرهای شیراز و اصفهان هم شعبه رسمی دارد. اما آیا از خودتان پرسیده‌اید که مانگو، چطور برند شد؟ برندی که حالا دومین واردکننده لباس زنانه در سراسر اروپاست.ایزاک آندیک، موسس گروه پوشاک اسپانیایی مانگو، با ثروت ۸/۴ میلیارد دلار صدوشصت وهفتمین فرد ثروتمند دنیا به شمار می رود. او فردی مشهور در صنعت کسب و کار مد و پوشاک در اسپانیا و جهان به شمار می رود. ایزاک آندیک ارمی در سال ۱۹۵۵ در شهر استانبول در ترکیه به دنیا آمد...

خانواده او در دهه ۱۹۵۰ به ترکیه مهاجرت کردند. آندیک کسب و کار مد و کالاهای لوکس را در سال ۱۹۷۲، زمانی که تنها ۱۷ سال داشت ، شروع کرد. در واقع او که در آن زمان از سفری بازگشته بود تعدادی از پیراهن هایی را که با خود آورده بود به قیمت دو برابر مبلغی که برای آن پرداخته بود به تعدادی از فروشگاه های لباس فروخت. زمانی که آندیک به اولین درآمد یک میلیونی خود دست یافت تصمیم گرفت فعالیت خود را گسترش دهد و شروع به وارد کردن کت های دست دوز از افغانستان کرد. آندیک زمانی که تنها ۱۸ سال داشت یک ماشین خرید و به وسیله آن لباس هایی را که وارد می کرد در اسپانیا می فروخت. موفقیت او همچنان ادامه پیدا کرد و آندیک فروش کفش را نیز به کسب و کار خود اضافه کرد. آندیک با گسترش روز افزون کسب و کارش در نهایت در سال ۱۹۸۴ اولین فروشگاه مانگو را در بارسلونا بازگشایی کرد و تصمیم گرفت یک برند به نام مانگو را برای فروشگاه خود خلق کند.

تعداد فروشگاه های مانگو تا یک سال بعد به ۵ فروشگاه در بارسلونا و یک فروشگاه در والنسیا رسید. کسب و کار آندیک آنقدر سریع رشد کرد که طی ۱۰ سال توانست بیش از ۱۰۰ فروشگاه در سرتاسر اسپانیا بازگشایی کند. مانگو از آن زمان به طور چشمگیر و سریعی گسترش داشت، به طوری که تا سال ۲۰۰۴ این شرکت بیش از ۷۰۰ فروشگاه در ۷۲ کشور دنیا در اروپا، آسیا، آفریقا و آفریقای جنوبی باز کرده بود. این رشد بر اساس فرمولی بود که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد و آن هم ارائه محصولاتی انحصاری، با طراحی و کیفیت عالی است که چون به طور انبوه عرضه نمی شوند خاص و منحصر به فرد شناخته می شوند. مانگو با این فلسفه تبدیل به رقیبی اصلی برای نام های بزرگ در صنعت مد و پوشاک شد و موفقیت برند آن از مرزهای اسپانیا هم فراتر رفت.

آندیک به خوبی می دانست برای اینکه بتواند برند خود را ارتقا بدهد به فضایی جوان و نوآورانه به عنوان کلید موفقیت احتیاج دارد. کلید موفقیت دیگر این شرکت بی شک سیستم فرانشیز آن در فروشگاه ها است. زیرساخت بسیار مدرن و لجستیک کارآمد مانگو باعث شده تا بتواند نیازهای تمامی شعبه های خود در ۵ قاره را به خوبی پوشش دهد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه این شرکت در ۹۲ کشور دنیا فعالیت می کنند و فروشی ۲ میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان می آورند. در حال حاضر این شرکت دومین صادر کننده پوشاک زنان در اروپا محسوب می شود. این گروه حتی به تازگی در حال بازگشایی شعبه هایی در ایران، عراق و بلاروس است.

ایزاک آندیک ازدواج کرده و سه فرزند دارد. اودر حال حاضر ساکن شهر بارسلونا است. موسس مانگو به شدت از انظار عمومی دوری می کند، به شکلی که تا سال ۲۰۰۶ تقریبا در هیچ جمعی به شکل علنی حضور نداشته و هیچ عکسی هم از او در دسترس نبوده است. این وضعیت به تدریج تغییر کرده است.

منبع متن اصلی: دنیای اقتصاد


مرتبط با:


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
What causes painful Achilles tendon? پنجشنبه 16 شهریور 1396 08:45 ق.ظ
What's up to all, because I am truly keen of reading this blog's post to be updated daily.
It contains good stuff.
manicure شنبه 19 فروردین 1396 02:23 ب.ظ
Thank you for any other great post. The place else could
anybody get that kind of info in such a perfect approach of writing?
I have a presentation subsequent week, and I am on the look for such info.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو